logo

דבר ההנהלה

אנחנו שמחים לארח אותך באתר איגוד יבואני הרכב.

בימינו שוק הרכב בישראל עומד בפני תקופה רבת שינויים שלא נראתה כמותה. השינויים הטכנולוגיים והמודלים העסקיים החדשים בעולם עומדים לשנות את המוצר שהורגלנו לצרוך. הגידול הדמוגרפי, פערי תשתיות התחבורה ואתגרי התקופה, עתידים להשפיע באופן הולך ומעמיק על הרגלי צריכת התחבורה בישראל בשנים הקרובות.

כלי הרכב החדשים ואלו הצפויים להגיע הינם מזהמים פחות (כלי רכב חשמליים והיברידיים), חסכוניים יותר ובטוחים יותר לאין שיעור.

לשוק תיכנסנה בהדרגה גם טכנולוגיות חדשות שיאפשרו נסיעות שיתופיות ואוטונומיות.

תחזיות אלו, המצביעות על מהפכה בתחום הרכב והתחבורה ומזמנות גם הזדמנויות רבות, טומנות בחובן, ברמה הלאומית, גם לא מעט אתגרים משמעותיים, כאשר להלן הבולטים שביניהם, אשר בעתיד הנראה לעין, הינם חלק משמעותי מיעדיו האסטרטגיים של האיגוד:

 

  • מעבר חלק לטכנולוגיות החדישות, לרבות התאמות טכניות, התאמות תשתיתיות (כגון עמדות הטענה לרכבים חשמליים) והתאמות רגולציה (שינויי חקיקה, פריסה של תשתיות ייעודיות של חיישנים ותקשורת, בניית מערך מיסוי ומעטפת רגולציה ייעודית).
  • צמצום נזקי התאונות וזיהום האויר. נראה כי כבר בעשור הבא רכבים חדשים יהיו מצוידים בטכנולוגיות אשר יאפשרו בטיחות מירבית ומניעת תאונות דרכים, במקביל להיותם של רכבים אלו חשמליים או חשמליים למחצה, מה שיוביל לרמת זיהום נמוכה משמעותית מהמקובל כיום. תמורות אלו יחייבו קידום תכניות להרחקת רכבים מסוכנים מהכביש. כחלק מהערכות מוקדמת לקראת מציאות זו, ובתור מי שנושאים באחריות ובמחויבות גבוהות ביותר לבטיחות בכבישים, לשמירה על איכות הסביבה בכלל ולמניעת זיהום האוויר בפרט, לאיגוד יבואני הרכב תפקיד חשוב בניסוח תכנית גריעת כלי רכב ישנים (אשר בנוסף מהווה גם כלי מקובל לחיזוק הכלכלה ומקור הכנסה למדינה בתקופה מורכבת זו).
  • היערכות לפתרון בעיית הגודש בכבישים. הפתרון לבעיית הגודש בכבישים יבוא עם ההבנה כי בעיה זו הינה מפגע לאומי אסטרטגי וכדי לפותרו נדרשת הבנה שיש צורך בפתרון הוליסטי ומחשבה יוצרת. בעשור הקרוב, יידרשו צוותי עבודה המשותפים לממשלה, ליבואני הרכב ולכל הגורמים הרלוונטיים לתחום, למציאת פתרונות יצירתיים לבעיה זו, בין הרעיונות - ניהול ביקושים מתוחכם יותר והטמעת טכנולוגיות מתקדמות המפותחות בארץ ובעולם לניהול ביקושים חכם. קידום תכניות מעין אלו אשר יקלו בפועל על הפקקים, יעלו את שביעות הרצון של משתמשי הקצה מהמכונית הפרטית ויחזקו את הערך הנתפס של הרכב בעיני הצרכן.

 

אל מול התמורות הצפויות האיגוד רואה חשיבות רבה בהערכות מראש באמצעות גיבוש אסטרטגיה נכונה לכלל ענף הרכב ובתיאומה עם כלל הגופים העוסקים בתחום, כך שתוביל אותנו להחלטות נכונות בתקופה מורכבת זו. הבנת הכוחות הפועלים בארץ ובעולם, ריכוז מידע על התמורות בשוק ובניית בסיס מידע על המתרחש, המהווים חלק מהפעילות השוטפת של האיגוד, הינם הבסיס ההכרחי לקבלת אותן החלטות אסטרטגיות.

 

החל מיולי 2020, איגוד יבואני הרכב צורף כחבר מן המניין בארגון הגג של יצרני הרכב העולמי - OICA

(International Organization of Motor Vehicle Manufacturers). איגוד יצרני הרכב OICA, אשר בסיסו בפריז, נוסד בשנת 1919 והוא משמש כארגון גג ל-37 איגודים, המייצגים את מירב המדינות שבהם מתקיים ייצור כלי רכב.

החל מינואר 2021, איגוד יבואני הרכב צורף כחבר מן המניין בארגון CLEPA - איגוד יצרני ה-TIER1, TIER2 האירופאי. ארגון CLEPA, אשר בסיסו בבריסל, נוסד בשנת 1959, ומאגד תחתיו למעלה מ-100 מסהפקים המובילים בעולם לחלקי רכב, מערכות ומודולים ולמעלה מ-20 איגודי סחר וארגונים ארופאיים בתחום הרכב. 

 איגוד יבואני הרכב התקבל לארגונים אלה מתוך ההבנה שבישראל הולכת ותופסת תאוצה תעשיית מערכות טכנולוגיות מתקדמות לכלי רכב מסוגים שונים וארגונים אלו מכירים בחשיבותה ההולכת ומתגברת של ישראל בתחומים אלו. החברות בארגונים בינלאומיים אלה מחזקת את ערוצי התקשורת והנגישות למידע מהנעשה בעולם, בכל הקשור לתעשיית הרכב.

 

אתר האיגוד נועד לשרת את יבואני הרכב, עובדי הענף וכן את הציבור הרחב, פתוח לשימוש לכל דורש ומכיל לשימושכם ולנוחיותכם מידע מקיף בתחום הרכב, נתונים סטטיסטיים, מאמרים מקצועיים ועוד.

 

 אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר בכל שאלה או בעיה.

 

 

חזי שייב

מנכ"ל איגוד יבואני הרכב

יעקב (יקי) אנוך

נשיא איגוד יבואני הרכב

 

לאזור התוכן הראשי
פתיחת סרגל נגישות